EB_IGBEJ_01 űrlap xml importjának biztosítása

Módosítva ekkor Fri, 8 Nov ekkor: 9:54 DE

EB_IGBEJ_01 űrlap xml importjának biztosítása

Kulcs-Bér Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció

A Magyar Államkincstár egészségbiztosítási pénzbeli ellátások kezeléséhez bevezetett EPELL szakrendszerhez a beküldendő igények SZÜF –ön kialakításra került elektronikus felületén történő manuális kitöltés mellett fejlesztéssel lehetőséget biztosít a bérszámfejtő rendszerekből kinyert adatok elektronikus betöltésére az „Igénybejelentés az egészségbiztosítási pénzbeli ellátásokra és a baleseti táppénzre, valamint a méltányosságból igénybe vehető pénzbeli ellátásokra” (a továbbiakban EB_IGBEJ_01) elnevezésű űrlap kapcsán.
A témában jelen verziónktól kezdődően a Kulcs-Bérben biztosítjuk az EB_IGBEJ_01 űrlap adattartalmának xml importálási lehetőségét.
  A témával kapcsolatosan az alábbi fejlesztésekre került sor:

A/
Új jelölőnégyzet a Dolgozó adatai/Személyi alapadatok/Személyi adatok képernyőn

Az EB_IGBEJ_01 import fejlesztése kapcsán a Dolgozó adatai/Személyi alapadatok/Személyi adatok képernyőn új jelölőnégyzetet biztosítunk „Kapcsolattartás a hatósággal elektronikus úton (Ügyfélkapu)” megnevezéssel. A jelölőnégyzet bejelöltsége esetében az importban az adott biztosított esetében az ügyfélkapus kapcsolattartási lehetőség kerül majd jelentésre. Az új mező megjelenítésre kerül a Dolgozói listában, valamint az Állományi listában is. A jelölőnégyzet alapértelmezetten bejelöletlen állapotú.

A képen szöveg, szoftver, Weblap, Webhely látható

Automatikusan generált leírás

B/
Eltartottak – két új legördülő listás választási lehetőség biztosítása a biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonyának jelölésére

A Dolgozó adatai/Munkaügyi alapadatok/Eltartottak képernyőn két új legördülő listás választási lehetőséget biztosítanunk a biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonyának jelölésére:

A képen képernyőkép, szoftver, szöveg, Multimédiás szoftver látható

Automatikusan generált leírás

1.
A legördülő lista megnevezése:
„A biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonya (CSED igényléséhez)”
Választható opciók:1=Vér szerinti szülő
2=Örökbefogadó szülő
3=Családbafogadó gyám
4=Örökbe fogadni szándékozó személy2.
A legördülő lista megnevezése:
„A biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonya (GYED igényléséhez)”
Választható opciók:
1=Vér szerinti szülő
2=Örökbefogadó szülő
3=Vér szerinti / örökbefogadó szülő együtt élő házastársa
4=Gyám
5=Nevelőszülő
  6=Örökbe fogadni szándékozó személy

Amennyiben e két legördülő listából bármelyik opció kiválasztásra kerül, az CSED és/vagy GYED esetek jelentése kapcsán gyűjtésre kerül az EB_IGBEJ_01 xml fájlba. CSED és GYED együttes igénylése esetén a „A biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonya (CSED igényléséhez)” legördülő listából kiválasztott opció kerül gyűjtésre az xml fájlba.

Fontos!
CSED és/vagy GYED esetek jelentése kapcsán – abban az esetben, ha a két új legördülő listában egyik opció sem kerül bejelölésre -, a biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonya kapcsán három esetet kezel automatikusan a program:
-Ha az Eltartottak képernyőn az örökbefogadás napja ki van töltve, akkor 2 kódot,
-ha a nevelésbe vétel napja ki van töltve, akkor 5 kódot,
-minden más esetben 1 kódot gyűjtünk.C/
Xml fájl elkészítése

Az xml fájl elkészítéséhez szükséges gyűjtés a Nyomtatványok/Bérügyi/ EB igények bejelentése almenüpontból indítható. Az almenüpontra kattintva szűrőablak jelenik meg, amelyben a tárgyév 01.01-től a tárgyév 12.31-ig terjedő időszakon belül adható meg az az időintervallum, amelyen belül a kezdődő EB ellátási eseteket gyűjteni szeretnénk:

A képen szöveg, szoftver, szám, Betűtípus látható

Automatikusan generált leírás

Időintervallumként a program alapértelmezetten azt a naptári havi kezdő és záró dátumot ajánlja fel, amely hónapon állva belépünk az almenüpont szűrőablakára.

A szűrőablak OK gombjára kattintva megjelennek a felgyűjtött adatok. A felgyűjtött adatok táblázatában GYÁP táppénzes sor esetében az ellátásra jogosító gyermeket az Eltartott oszlopban ki kell választani (itt az Eltartottak képernyőn rögzített „Gyermek” típusú eltartottakat kínálja fel a program kiválasztásra). CSED és GYED esetében a jogviszonyos jelenlét alsó részében kiválasztott ellátásra jogosító gyermek neve automatikusan megjelenítésre kerül a mezőben.

GYED gyűjtése esetében – amennyiben az hallgatói GYED -, a Hallgatói GYED jelölőnégyzetet bejelöltté kell tenni a soron.

Az Együttes igénylés GYED-del jelölőnégyzet automatikusan bejelölésre kerül, amennyiben a jogviszonyos jelenlétben jelölésre került a CSED lejártát követő naptól GYED jelenlét is ugyanazon gyermekhez kapcsolódóan.

A Kórházi igazolás jelölőnégyzet automatikusan bejelölésre kerül, amennyiben a jogviszonyos jelenlétben valamely kórházi táppénzes jelenlét jogcím kerül jelölésre.

Fontos!

A táblázat alábbi oszlopmezői szükséges esetben manuálisan szerkeszthetők:

-Hallgatói GYED

-Együttes igénylés GYED-del

-Eltartott

-Kórházi igazolás

-Kezdő igazolás nyitó dátuma és Kezdő igazolás záró dátuma – amennyiben az eset az első naptól kezdve táppénz, tehát nincs betegszabadság jelölve a táppénz előtt -,  e két mezőbe 14 naptári napot meghaladó megszakítás nélküli EB ellátás jelenlét esetében az első 14 naptári napi időintervallumot gyűjtjük, amennyiben pedig a megszakítás nélküli EB ellátásra jelölt időszak nem éri el a 14 naptári napot, úgy a teljes megszakítás nélküli EB ellátásra jelölt időszakot felkínálja a program gyűjtésre -, szükséges esetben – a kezdő orvosi igazolás időintervallumának megfelelően – a gyűjtésre felkínált időszak kézzel szerkeszthető.

A táblázat alatt lehetőséget biztosítunk az RNY azonosító rögzítésére és annak mentésére.
  Szükség esetén az Exportált állomány adatai részben módosítható az a program által alapértelmezetten felajánlott könyvtár, amelybe az xml fájl mentésre kerül.

Fontos információk az xml fájlba gyűjtött adatokkal kapcsolatosan:

A/

Nem biztosítjuk jelenleg a programban a következő mezők adatátadását, így ezen adatokat a Felhasználónak kell kézzel beállítani az alábbi mezőt adatait az xml import fájl beolvasását követően a SZÜF űrlapján:

-      Méltányossági ellátások adatai

-      6.4 pontban a gyermek előneve (titulus)

-      6.5 pont

-      6.7 pont

-      8.3 pont

-      8.4 pont

-      8.9 pont

-      9.3 pontba az 1 és 2 kód átvételét biztosítja automatikusan a program, a 3-8 kódokat szükség szerint kézzel kell rögzíteni

-      9.7 pont

-      10.7 pont

-      16.5 pont

-      17.1 pont

-      17.2 pont

-      17.4 pont

-      17.6.1 pont

-      18.4 pontba csak a kedvezményezett neve kerül gyűjtésre (a többi adat kitöltése a kitöltési útmutató szerint nem kötelező adat)

-      19.1 pont

B/

Amennyiben valamely úgynevezett „maszkolt” mező – tipikusan ilyenek a bankszámlaszám és TAJ szám mezők – kitöltetlen, úgy ezeket az üres mezőket _ karakter kitöltésével (pl. üres TAJ szám : ___-___-___ adjuk át a SZÜF űrlapra az xml fájlban, mert az ilyen mezők üres állapotban történő átadása esetén az xml import fájlt nem lehet beolvasni a SZÜF űrlap felületére. Ennek okán kérjük, fokozottan ügyeljenek a hiánytalan alapadat rögzítésre, valamint az xml fájl beolvasását követően az átemelt adatok hiánytalanságát és helyességét ellenőrizzék a SZÜF űrlapon!

Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani