EB_IGBEJ_01 űrlap xml importjának biztosítása
Kulcs-Bér Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció
A Magyar Államkincstár egészségbiztosítási pénzbeli ellátások kezeléséhez bevezetett EPELL szakrendszerhez a beküldendő igények SZÜF –ön kialakításra került elektronikus felületén történő manuális kitöltés mellett fejlesztéssel lehetőséget biztosít a bérszámfejtő rendszerekből kinyert adatok elektronikus betöltésére az „Igénybejelentés az egészségbiztosítási pénzbeli ellátásokra és a baleseti táppénzre, valamint a méltányosságból igénybe vehető pénzbeli ellátásokra” (a továbbiakban EB_IGBEJ_01) elnevezésű űrlap kapcsán.
A témában jelen verziónktól kezdődően a Kulcs-Bérben biztosítjuk az EB_IGBEJ_01 űrlap adattartalmának xml importálási lehetőségét.
A témával kapcsolatosan az alábbi fejlesztésekre került sor:
A/
Új jelölőnégyzet a Dolgozó adatai/Személyi alapadatok/Személyi adatok képernyőn
Az EB_IGBEJ_01 import fejlesztése kapcsán a Dolgozó adatai/Személyi alapadatok/Személyi adatok képernyőn új jelölőnégyzetet biztosítunk „Kapcsolattartás a hatósággal elektronikus úton (Ügyfélkapu)” megnevezéssel. A jelölőnégyzet bejelöltsége esetében az importban az adott biztosított esetében az ügyfélkapus kapcsolattartási lehetőség kerül majd jelentésre. Az új mező megjelenítésre kerül a Dolgozói listában, valamint az Állományi listában is. A jelölőnégyzet alapértelmezetten bejelöletlen állapotú.
B/
Eltartottak – két új legördülő listás választási lehetőség biztosítása a biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonyának jelölésére
A Dolgozó adatai/Munkaügyi alapadatok/Eltartottak képernyőn két új legördülő listás választási lehetőséget biztosítanunk a biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonyának jelölésére:
1.
A legördülő lista megnevezése:
„A biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonya (CSED igényléséhez)”
Választható opciók:1=Vér szerinti szülő
2=Örökbefogadó szülő
3=Családbafogadó gyám
4=Örökbe fogadni szándékozó személy2.
A legördülő lista megnevezése:
„A biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonya (GYED igényléséhez)”
Választható opciók:
1=Vér szerinti szülő
2=Örökbefogadó szülő
3=Vér szerinti / örökbefogadó szülő együtt élő házastársa
4=Gyám
5=Nevelőszülő
6=Örökbe fogadni szándékozó személy
Amennyiben e két legördülő listából bármelyik opció kiválasztásra kerül, az CSED és/vagy GYED esetek jelentése kapcsán gyűjtésre kerül az EB_IGBEJ_01 xml fájlba. CSED és GYED együttes igénylése esetén a „A biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonya (CSED igényléséhez)” legördülő listából kiválasztott opció kerül gyűjtésre az xml fájlba.
Fontos!
CSED és/vagy GYED esetek jelentése kapcsán – abban az esetben, ha a két új legördülő listában egyik opció sem kerül bejelölésre -, a biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonya kapcsán három esetet kezel automatikusan a program:
-Ha az Eltartottak képernyőn az örökbefogadás napja ki van töltve, akkor 2 kódot,
-ha a nevelésbe vétel napja ki van töltve, akkor 5 kódot,
-minden más esetben 1 kódot gyűjtünk.C/
Xml fájl elkészítése
Az xml fájl elkészítéséhez szükséges gyűjtés a Nyomtatványok/Bérügyi/ EB igények bejelentése almenüpontból indítható. Az almenüpontra kattintva szűrőablak jelenik meg, amelyben a tárgyév 01.01-től a tárgyév 12.31-ig terjedő időszakon belül adható meg az az időintervallum, amelyen belül a kezdődő EB ellátási eseteket gyűjteni szeretnénk:
Időintervallumként a program alapértelmezetten azt a naptári havi kezdő és záró dátumot ajánlja fel, amely hónapon állva belépünk az almenüpont szűrőablakára.
A szűrőablak OK gombjára kattintva megjelennek a felgyűjtött adatok. A felgyűjtött adatok táblázatában GYÁP táppénzes sor esetében az ellátásra jogosító gyermeket az Eltartott oszlopban ki kell választani (itt az Eltartottak képernyőn rögzített „Gyermek” típusú eltartottakat kínálja fel a program kiválasztásra). CSED és GYED esetében a jogviszonyos jelenlét alsó részében kiválasztott ellátásra jogosító gyermek neve automatikusan megjelenítésre kerül a mezőben.
GYED gyűjtése esetében – amennyiben az hallgatói GYED -, a Hallgatói GYED jelölőnégyzetet bejelöltté kell tenni a soron.
Az Együttes igénylés GYED-del jelölőnégyzet automatikusan bejelölésre kerül, amennyiben a jogviszonyos jelenlétben jelölésre került a CSED lejártát követő naptól GYED jelenlét is ugyanazon gyermekhez kapcsolódóan.
A Kórházi igazolás jelölőnégyzet automatikusan bejelölésre kerül, amennyiben a jogviszonyos jelenlétben valamely kórházi táppénzes jelenlét jogcím kerül jelölésre.
Fontos!
A táblázat alábbi oszlopmezői szükséges esetben manuálisan szerkeszthetők:
-Hallgatói GYED
-Együttes igénylés GYED-del
-Eltartott
-Kórházi igazolás
-Kezdő igazolás nyitó dátuma és Kezdő igazolás záró dátuma – amennyiben az eset az első naptól kezdve táppénz, tehát nincs betegszabadság jelölve a táppénz előtt -, e két mezőbe 14 naptári napot meghaladó megszakítás nélküli EB ellátás jelenlét esetében az első 14 naptári napi időintervallumot gyűjtjük, amennyiben pedig a megszakítás nélküli EB ellátásra jelölt időszak nem éri el a 14 naptári napot, úgy a teljes megszakítás nélküli EB ellátásra jelölt időszakot felkínálja a program gyűjtésre -, szükséges esetben – a kezdő orvosi igazolás időintervallumának megfelelően – a gyűjtésre felkínált időszak kézzel szerkeszthető.
A táblázat alatt lehetőséget biztosítunk az RNY azonosító rögzítésére és annak mentésére.
Szükség esetén az Exportált állomány adatai részben módosítható az a program által alapértelmezetten felajánlott könyvtár, amelybe az xml fájl mentésre kerül.
Fontos információk az xml fájlba gyűjtött adatokkal kapcsolatosan:
A/
Nem biztosítjuk jelenleg a programban a következő mezők adatátadását, így ezen adatokat a Felhasználónak kell kézzel beállítani az alábbi mezőt adatait az xml import fájl beolvasását követően a SZÜF űrlapján:
- Méltányossági ellátások adatai
- 6.4 pontban a gyermek előneve (titulus)
- 6.5 pont
- 6.7 pont
- 8.3 pont
- 8.4 pont
- 8.9 pont
- 9.3 pontba az 1 és 2 kód átvételét biztosítja automatikusan a program, a 3-8 kódokat szükség szerint kézzel kell rögzíteni
- 9.7 pont
- 10.7 pont
- 16.5 pont
- 17.1 pont
- 17.2 pont
- 17.4 pont
- 17.6.1 pont
- 18.4 pontba csak a kedvezményezett neve kerül gyűjtésre (a többi adat kitöltése a kitöltési útmutató szerint nem kötelező adat)
- 19.1 pont
B/
Amennyiben valamely úgynevezett „maszkolt” mező – tipikusan ilyenek a bankszámlaszám és TAJ szám mezők – kitöltetlen, úgy ezeket az üres mezőket _ karakter kitöltésével (pl. üres TAJ szám : ___-___-___ adjuk át a SZÜF űrlapra az xml fájlban, mert az ilyen mezők üres állapotban történő átadása esetén az xml import fájlt nem lehet beolvasni a SZÜF űrlap felületére. Ennek okán kérjük, fokozottan ügyeljenek a hiánytalan alapadat rögzítésre, valamint az xml fájl beolvasását követően az átemelt adatok hiánytalanságát és helyességét ellenőrizzék a SZÜF űrlapon!
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani