Megjelenési dátum: 2024. május 14.
Felhős Ügyfeleink számára a verzió 2024. május 15-én lesz elérhető.
A frissítő verzió telepítése előtt mindenképpen készítsenek adatbázismentést!
Új fejlesztések
1.
EB_IGBEJ_01 űrlap xml importjának biztosítása
2.
Munkaidőkeret előzmény adatok rögzíthetőségének biztosítása az év közben a Kulcs-Bér használatára átálló felhasználók számára
3.
WebJelenlét – belépési jogosultság ellenőrzése
4.
Kulcs-Beosztás újdonságok
Javítások
5.
Szerződés sablon – helyes bankszámlaszám megjelenítés
6.
Hóközben számfejtett, majd a hóvégi számfejtésben visszavont bérként adózó juttatást tartalmazó számfejtésben hibásan került meghatározásra a szja alapja
7.
Szakk.m.szerz.napp.t.t./i.feln.képz.2023.07.01-től foglalkozási viszony esetében szabadság számítási hiba
EB_IGBEJ_01 űrlap xml importjának biztosítása
Kulcs-Bér Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció
A Magyar Államkincstár egészségbiztosítási pénzbeli ellátások kezeléséhez bevezetett EPELL szakrendszerhez a beküldendő igények SZÜF –ön kialakításra került elektronikus felületén történő manuális kitöltés mellett fejlesztéssel lehetőséget biztosít a bérszámfejtő rendszerekből kinyert adatok elektronikus betöltésére az „Igénybejelentés az egészségbiztosítási pénzbeli ellátásokra és a baleseti táppénzre, valamint a méltányosságból igénybe vehető pénzbeli ellátásokra” (a továbbiakban EB_IGBEJ_01) elnevezésű űrlap kapcsán.
A témában jelen verziónktól kezdődően a Kulcs-Bérben biztosítjuk az EB_IGBEJ_01 űrlap adattartalmának xml importálási lehetőségét.
A témával kapcsolatosan az alábbi fejlesztésekre került sor:
A/
Új jelölőnégyzet a Dolgozó adatai/Személyi alapadatok/Személyi adatok képernyőn
Az EB_IGBEJ_01 import fejlesztése kapcsán a Dolgozó adatai/Személyi alapadatok/Személyi adatok képernyőn új jelölőnégyzetet biztosítunk „Kapcsolattartás a hatósággal elektronikus úton (Ügyfélkapu)” megnevezéssel. A jelölőnégyzet bejelöltsége esetében az importban az adott biztosított esetében az ügyfélkapus kapcsolattartási lehetőség kerül majd jelentésre. Az új mező megjelenítésre kerül a Dolgozói listában, valamint az Állományi listában is. A jelölőnégyzet alapértelmezetten bejelöletlen állapotú.
B/
Eltartottak – két új legördülő listás választási lehetőség biztosítása a biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonyának jelölésére
A Dolgozó adatai/Munkaügyi alapadatok/Eltartottak képernyőn két új legördülő listás választási lehetőséget biztosítanunk a biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonyának jelölésére:
1.
A legördülő lista megnevezése:
„A biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonya (CSED igényléséhez)”
Választható opciók:1=Vér szerinti szülő
2=Örökbefogadó szülő
3=Családbafogadó gyám
4=Örökbe fogadni szándékozó személy2.
A legördülő lista megnevezése:
„A biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonya (GYED igényléséhez)”
Választható opciók:
1=Vér szerinti szülő
2=Örökbefogadó szülő
3=Vér szerinti / örökbefogadó szülő együtt élő házastársa
4=Gyám
5=Nevelőszülő
6=Örökbe fogadni szándékozó személy
Amennyiben e két legördülő listából bármelyik opció kiválasztásra kerül, az CSED és/vagy GYED esetek jelentése kapcsán gyűjtésre kerül az EB_IGBEJ_01 xml fájlba. CSED és GYED együttes igénylése esetén a „A biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonya (CSED igényléséhez)” legördülő listából kiválasztott opció kerül gyűjtésre az xml fájlba.
Fontos!
CSED és/vagy GYED esetek jelentése kapcsán – abban az esetben, ha a két új legördülő listában egyik opció sem kerül bejelölésre -, a biztosított gyermekhez kapcsolódó viszonya kapcsán három esetet kezel automatikusan a program:
-Ha az Eltartottak képernyőn az örökbefogadás napja ki van töltve, akkor 2 kódot,
-ha a nevelésbe vétel napja ki van töltve, akkor 5 kódot,
-minden más esetben 1 kódot gyűjtünk.C/
Xml fájl elkészítése
Az xml fájl elkészítéséhez szükséges gyűjtés a Nyomtatványok/Bérügyi/ EB igények bejelentése almenüpontból indítható. Az almenüpontra kattintva szűrőablak jelenik meg, amelyben a tárgyév 01.01-től a tárgyév 12.31-ig terjedő időszakon belül adható meg az az időintervallum, amelyen belül a kezdődő EB ellátási eseteket gyűjteni szeretnénk:
Időintervallumként a program alapértelmezetten azt a naptári havi kezdő és záró dátumot ajánlja fel, amely hónapon állva belépünk az almenüpont szűrőablakára.
A szűrőablak OK gombjára kattintva megjelennek a felgyűjtött adatok. A felgyűjtött adatok táblázatában GYÁP táppénzes sor esetében az ellátásra jogosító gyermeket az Eltartott oszlopban ki kell választani (itt az Eltartottak képernyőn rögzített „Gyermek” típusú eltartottakat kínálja fel a program kiválasztásra). CSED és GYED esetében a jogviszonyos jelenlét alsó részében kiválasztott ellátásra jogosító gyermek neve automatikusan megjelenítésre kerül a mezőben.
GYED gyűjtése esetében – amennyiben az hallgatói GYED -, a Hallgatói GYED jelölőnégyzetet bejelöltté kell tenni a soron.
Az Együttes igénylés GYED-del jelölőnégyzet automatikusan bejelölésre kerül, amennyiben a jogviszonyos jelenlétben jelölésre került a CSED lejártát követő naptól GYED jelenlét is ugyanazon gyermekhez kapcsolódóan.
A Kórházi igazolás jelölőnégyzet automatikusan bejelölésre kerül, amennyiben a jogviszonyos jelenlétben valamely kórházi táppénzes jelenlét jogcím kerül jelölésre.
Fontos!
A táblázat alábbi oszlopmezői szükséges esetben manuálisan szerkeszthetők:
-Hallgatói GYED
-Együttes igénylés GYED-del
-Eltartott
-Kórházi igazolás
-Kezdő igazolás nyitó dátuma és Kezdő igazolás záró dátuma – amennyiben az eset az első naptól kezdve táppénz, tehát nincs betegszabadság jelölve a táppénz előtt -, e két mezőbe 14 naptári napot meghaladó megszakítás nélküli EB ellátás jelenlét esetében az első 14 naptári napi időintervallumot gyűjtjük, amennyiben pedig a megszakítás nélküli EB ellátásra jelölt időszak nem éri el a 14 naptári napot, úgy a teljes megszakítás nélküli EB ellátásra jelölt időszakot felkínálja a program gyűjtésre -, szükséges esetben – a kezdő orvosi igazolás időintervallumának megfelelően – a gyűjtésre felkínált időszak kézzel szerkeszthető.
A táblázat alatt lehetőséget biztosítunk az RNY azonosító rögzítésére és annak mentésére.
Szükség esetén az Exportált állomány adatai részben módosítható az a program által alapértelmezetten felajánlott könyvtár, amelybe az xml fájl mentésre kerül.
Fontos információk az xml fájlba gyűjtött adatokkal kapcsolatosan:
A/
Nem biztosítjuk jelenleg a programban a következő mezők adatátadását, így ezen adatokat a Felhasználónak kell kézzel beállítani az alábbi mezőt adatait az xml import fájl beolvasását követően a SZÜF űrlapján:
- Méltányossági ellátások adatai
- 6.4 pontban a gyermek előneve (titulus)
- 6.5 pont
- 6.7 pont
- 8.3 pont
- 8.4 pont
- 8.9 pont
- 9.3 pontba az 1 és 2 kód átvételét biztosítja automatikusan a program, a 3-8 kódokat szükség szerint kézzel kell rögzíteni
- 9.7 pont
- 10.7 pont
- 16.5 pont
- 17.1 pont
- 17.2 pont
- 17.4 pont
- 17.6.1 pont
- 18.4 pontba csak a kedvezményezett neve kerül gyűjtésre (a többi adat kitöltése a kitöltési útmutató szerint nem kötelező adat)
- 19.1 pont
B/
Amennyiben valamely úgynevezett „maszkolt” mező – tipikusan ilyenek a bankszámlaszám és TAJ szám mezők – kitöltetlen, úgy ezeket az üres mezőket _ karakter kitöltésével (pl. üres TAJ szám : ___-___-___ adjuk át a SZÜF űrlapra az xml fájlban, mert az ilyen mezők üres állapotban történő átadása esetén az xml import fájlt nem lehet beolvasni a SZÜF űrlap felületére. Ennek okán kérjük, fokozottan ügyeljenek a hiánytalan alapadat rögzítésre, valamint az xml fájl beolvasását követően az átemelt adatok hiánytalanságát és helyességét ellenőrizzék a SZÜF űrlapon!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az EB_FOLYKK_01 (Adatlap folyamatos keresőképtelenség igazolásához) űrlap importjának fejlesztése is folyamatban van, azt valamely következő verziónkban fogjuk közzétenni.
Munkaidőkeret előzmény adatok rögzíthetőségének biztosítása az év közben a Kulcs-Bér használatára átálló felhasználók számára
Kulcs-Bér Light, Standard, Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció
Jelen verziónktól kezdődően az év közben a Kulcs-Bér program használatára átálló felhasználóink számára lehetőséget biztosítunk a program használatának kezdő hónapját megelőzően kezdődő munkaidőkeret előzmény adatok rögzítésére.
Az előzmény adatokat a Dolgozó adatai/Jogviszonyok/Jogviszony alapadatai/Munkaidőkeret képernyő Munkaidőkeret előzmény adatok részében az „Előző évről/előző programból áthúzódó munkaidőkeret esetén a tárgyévet, vagy a tárgyévi első munkaidőkeret első számfejtett hónapját megelőző időszak halmozott adatai” lehet rögzíteni a már korábbiakban is biztosított előző évről áthúzódó munkaidőkeret adatok rögzítésével azonos módon.
A táblarész adatai:
-Előző programban részben elszámolt munkaidőkeret kezdő dátuma
-Teljesített óraszám: Az előző programban kezdődő munkaidőkereten belül teljesített óraszám.
-Ebből ledolgozott óraszám: A teljesített óraszámból azon óraszám mennyiség, ami munkaórával lefedett. (Nem kötelező a mező kitöltése)
-Nem fizetett magáncélú távollét óraszáma: Amennyiben volt nem fizetett magáncélú távollét, ennek óraszáma
-Előző programban elszámolt óraszám egyenleg: Ide azt az óraszámot kell megadni, amennyivel eltért a dolgozó teljesített óraszáma a munkaidőkeretben adott időszakra arányosan elszámolható óraszámtól.
Amennyiben a táblarész kitöltött, és a Munkaidőkeret táblarészbe olyan munkaidő keret kerül rögzítésre, amely kezdő dátuma a Beállítások/Számfejtés/Számfejtési alapadatok „A program használatának kezdő hónapja” mezőben megadott hónapot megelőző időszakban kezdődött, akkor ebben az esetben a program a munkaidőkeret ledolgozott óraszámának meghatározásakor ezen táblarész adatait is figyelembe veszi a munkaidőkeret elszámolásának záró havi számfejtése során, hasonlóan, mint az előző évről áthúzódó munkaidőkeret esetében.
WebJelenlét – belépési jogosultság ellenőrzése
Kulcs-Bér Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció
Jelen verziónktól, amennyiben a dolgozónak nincs érvényes jogviszonya a belépési kísérlet napján, a program nem a „Hibás belépési adatokat adott meg!” hibaüzenetet küldi, hanem az alábbit:
Kulcs-Beosztás újdonságai
Kulcs-Bér Light, Standard, Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció
1. Kimutatás a ki nem töltött jelenlét adatokról
- A Jelenlét menüpontban az Exportálás gombra kattintva a Dokumentumok között feltettünk egy Jelenlét táblázatot. Ebben a táblában lehet ellenőrizni, hogy a dolgozó kitöltötte-e a jelenlétet azokra a napokra, amelyeken a beosztása szerint műszak van megadva:
T: Távollét
OK: Jelenlét adat kitöltve
X: Nincs jelenlét adat töltve és van beosztása
Üres: Pihenőnapok
2. Időarányos szabadság tábla
A Távollétek menüponton belül az Exportálásnál lehetőségünk van kiválasztani a formátumnál az Időarányos szabadság listát. A lekérdezéskor megadott intervallum utolsó napján érvényes állapottal lehet lekérni:
3. Kimutatás a munkaidőkeret egyenlegekről
A Jelenlét menüpontban az Exportálásra kattintva a Dokumenumok között kiválasztható a Munkaidőkeret egyenleg táblázat. Az itt kinyert táblázatban egyben látható a dolgozók munkaidőkeret adatai (időtartam, óraszám):
4. Kimutatás túlóra egyenlegekről
A Munkavállalók menüponton belül az Export gombra kattintva a kiexportált excel táblázatot kibővítettük a túlóra adatokkal. Itt látható az éves kivehető túlóra egyenleg és a már kivett túlórák száma dolgozónként:
5. Figyelmeztető e-mail, ha előző nap nem töltötte ki a dolgozó a jelenlét adatát:
Abban az esetben, ha az operátor a Beállítások/Beállítások menüponton belül az Általános beállításoknál kipipálja a Munkavállalók értesítése jelenlét kitöltésének elmaradása esetén opciót, akkor minden nap reggel küld a program egy figyelmeztető e-mailt a dolgozónak, ha az előző napot nem töltötte ki:
6. Párhuzamos rögzítési lehetőség beosztás karbantartásnál
Egy adott beosztásban párhuzamos rögzítés akkor lehetséges, ha egy munkahely csak egy operátorhoz van hozzárendelve.
Abban az esetben, ha több operátor egyszerre kívánja ugyanannak a munkahelynek, ugyanazt az időintervallumát szerkeszteni, akkor a program erről figyelmezteti a felhasználót, hogy másik operátor éppen szerkeszti. Ebben az esetben annak a mentései kerülnek véglegesen mentésre, aki utoljára mentett, így a többiek szerkesztése elveszik.
Javítások
Szerződés sablon – helyes bankszámlaszám megjelenítés
Kulcs-Bér Standard, Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció
Jelen verziónktól kezdődően bankszámlaszámot tartalmazó szerződés sablon esetében a Dolgozó adatai/Banki adatok képernyőről az alapértelmezettre jelölt bankszámlaszám kerül gyűjtésre. Amennyiben a dolgozó több bankszámlaszámmal rendelkezik, a Dolgozó adatai/Jogviszonyok/Munkaügyi adatok/Szerződés képernyőn a szerződés sablon adatok rögzítését követően a Nyomtat gombra kattintva a képernyő bal oldalán a Bankszámlaszám legördülő listából az alapértelmezettől eltérő bankszámlaszám is kiválasztható.
Hóközben számfejtett, majd a hóvégi számfejtésben visszavont bérként adózó juttatást tartalmazó számfejtésben hibásan került meghatározásra a szja alapja
Kulcs-Bér Light, Standard, Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció
Korábbi verziónkban a hóközben számfejtett, majd a hóvégi számfejtésben visszavont bérként adózó juttatást tartalmazó számfejtésben hibásan került meghatározásra a szja alapja. A hibát jelen verziónkban javítottuk.
Szakk.m.szerz.napp.t.t./i.feln.képz.2023.07.01-től foglalkozási viszony esetében szabadság számítási hiba
Kulcs-Bér Light, Standard, Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció
Korábbi verziónkban a Szakk.m.szerz.napp.t.t./i.feln.képz.2023.07.01-től foglalkozási viszony kiválasztása mellett hibás szabadsá számításra került sor a programban. A hibát javítottuk.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani