Az AMBER és a Kulcs-Bér program integrált működése lehetőséget biztosít a cég munkavállalói részére munkabérük egy részének azonnali utalására. Az utalás feltételeinek ellenőrzése, és az utalási megbízás küldése a bank felé automatikusan történik.
A Kulcs-Bér program által átadott, illetve átvett adatok szerkezete:
Megnevezés | Honnan hova? |
Dolgozó személyes adatai (név, adóazonosító, alapértelmezett bankszámlaszám, lakcím) | Kulcs-Bérből AMBER-be |
Dolgozó jogviszonyos adatai (jogviszony kezdete, jogviszony vége) | Kulcs-Bérből AMBER-be |
Dolgozó jövedelem adatai (számfejtett hónap, számfejtett év, nettó egyenleg) | Kulcs-Bérből AMBER-be |
Dolgozó munkabér előleg levonása | AMBER-ből Kulcs-Bérbe |
Az adatok átadása-átvétele felhasználói beavatkozás nélkül, automatikusan történik.
A Kulcs-Bér programban már rögzített munkavállalót lehet meghívni az AMBER-be.
Amikor egy munkavállaló bérelőleg utalását kéri, az AMBER rendszer automatikusan lekérdezi az ehhez szükséges adatokat a Kulcs-Bér programból.
A sikeres előleg felvétel után az AMBER átadja a levonás elszámolásához szükséges adatokat a Kulcs-Bér részére.
A funkció használatba vétele
A funkció használatának első feltétele az Átjáró telepítése, és az adott cég konfigurálása.
Az Átjáró telepítő programját erről a linkről lehet letölteni:
Sikeres telepítés után az Átjárót elindítva az Amber „csempét” kell kiválasztani:
Új cég konfigurálása gombot megnyomva megadhatók azok az adatok, amelyekkel beregisztrálták az AMBER rendszerébe is a céget.
Valamint szükséges kiválasztani a Kulcs-Bér szervergépet, és a cégünk aktuális évi adatbázisát a legördülő menü segítségével:
Majd el kell indítani a az AMBER szolgáltatást:
Az Átjáró üzembehelyezése után a Kulcs-Bér felhasználónak el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF), az Adatvédelmi nyilatkozatot, valamint nyilatkoznia kell arról, hogy elfogadja, hogy a Kulcs-Bér programból dolgozói adatok kerülenk átadásra az AMBER-be.
Ezt a Kulcs-Bér program Beállítások/Kezelés/Rendszer menüpontjában lehet elvégezni.
Ha a három tétel közül valamelyiket nem pipáljuk ki, akkor a két rendszer köztt nem jön létre az összekapcsolás. Erről a program üzenetet is ad vissza:
Dolgozók meghívása az AMBER-be
A fenti műveletek elégzése után meg kell hívnunk a dolgozókat az AMBER-be, amit a rendszer admin felületén megtehetünk egyesével az Új Munkavállaló gombbal:
Vagy csoportosan a Csoportos felöltés gombbal:
Amennyiben a meghívni kívánt munkavállaló még nem szerepel a bérszámfejtő programban, arról a felület figyelmeztetést küld:
Vezetőként belépve a felületre, láthatóvá válik a meghívott dolgozók listája:
Munkabér előleg felvétele
A Munkavállalói felületen az aktuálisan felvehető munkabér egyenleg látható. A dolgozó a címletre kattintva vagy manuálisan megadhatja a kiutalni kívánt összeget és látja a maximálisan igényelhető összeget:
Az előleg a bérszámfejtő programban alapértelmezettre állított bankszámlaszámra fog érkezni, melyről üzenetet is kap a munkavállaló:
Munkabér előleg levonása a Kulcs-Bér programban
A munkavállaló által indított munkabér előleg lekérés automatikusan bekerül a bérszámfejtő programba a dolgozó adatlapján a Jogviszony alapadatai/Bérügyi adatok/Levonások menüpontjába:
Az így keletkező levonás automatikusan érvényesül a számfejtésben:
Azok a levonások, amelyeket valamilyen oknál fogva nem tudott a rendszer begenerálni a dolgozó adatlapján a Bérügyi adatok/Levonások menüpontjába, lekérhetőek a Karbantartás/Fizetési előleges listája menüpontból:
Ha a program feldolgozta a levonást, akkor a Státusz oszlopban az "Automatikusan feldolgozott" felirat látható.
Ha nem, akkor az a felirat, hogy "Hibás" és a Hibaüzenet oszopban a hiba oka. Ebben az esetben el kell hárítani az akadályt, majd megnyomni a Kézi feldolgozás gombot.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani