Megjelenési dátum: 2025. január 15.
Felhős Ügyfeleink számára a verzió 2024. december 16-án lesz elérhető.
A frissítő verzió telepítése előtt mindenképpen készítsenek adatbázismentést!
Jogszabálykövetés
1. 24M30 igazolás készítése és elektronikus küldése
2. 25TMUNK bejelentő megváltozott adatstruktúrájának megfelelő adatgyűjtés biztosítása a 2024. évi programban
Javítások
3. 30 napon belül ugyanazon munkáltatóval létesített új biztosítási jogviszony esetében hibás volt a figyelembe vehető jövedelem meghatározása az EB ellátás elbírálása során
4. Számfejtett táppénzes ellátások listázása eltűnt, amennyiben rögzítettünk egy tárgyéven túli időszakra ellátást
Jogszabálykövetés
1. 24M30 igazolás készítése és elektronikus küldése
Kulcs-Bér Standard, Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció
Az elektronikus küldés Prémium és Európa verzióval rendelkező ügyfeleink számára elérhető. Standard vagy Kompakt verzióval rendelkező ügyfeleink számára az Elektronikus bérjegyzék és nyomtatványok modulunk megvásárlásával érhető el.
A nyomtatványok küldése történhet elektronikus aláírás és időbélyegző hozzárendelésével, vagy anélkül.
A Kulcs-Bér program jelenleg kétféle módszert biztosít az elektronikus aláíráshoz.
Ha a felhasználó rendelkezik saját aláíróprogrammal, akkor a program a PDF fájlokat egy kiválasztott mappába helyezi el, ahol megtörténhet az aláírás, majd azt követően a Kulcs-Bér program e-mailben továbbítja a munkavállalók felé a dokumentumokat.
Ha a felhasználónak nincs aláíró programja, de szoftveres tanúsítványa van, akkor a program a pfx fájlból kiolvasott adatokkal tömegesen elvégzi az aláírást. Ebben az esetben egy menetben történik meg az adatgyűjtés, az export, az aláírás és a küldés. Ezt a funkciót a Microsec Zrt. és a Netlock Kft. által forgalmazott, ECC algoritmussal kiadott szoftveres minősített tanúsítványokkal teszteltük.
Fontos!
Amennyiben Ön egyedileg létrehozott személyi jövedelemadó köteles jövedelmet is számfejtett valamely foglalkoztatott részére a 2024. évi adatbázisban, kérjük, ellenőrizze az M30-as igazolás paraméterezését a Beállítások/Számfejtés/M30 menüpontban, mielőtt az igazolások gyűjtését elkezdené.
TARTALOMJEGYZÉK
- Az igazolások gyűjtése
- Az igazolások exportálása
- A nyomtatványok elektronikus küldése
- Az átvétel igazolása
Az igazolások gyűjtése
A igazolások gyűjtése az Adatszolgáltatások/NAV felé/24M30 menüpont alatt érhető el. Az adatok felgyűjtését megelőzően, egy szűrőablakon lehetőséget biztosítunk arra, hogy csak a 2024. december 31-én is állományban lévő foglalkoztatottak adatairól készítsük el az igazolást. Abban az esetben, ha Ön kilépett dolgozó részére is ki szeretné adni az M30 igazolást és a Járulékigazolást, akkor meg kell szüntetni a Csak a 2024.12.31-én jogviszonyban állók megjelenítése jelölőnégyzet bejelöltségét.
Változás:
A szűrőablakon alapértelmezetten nem kerülnek gyűjtésre jelölten megjelenítve az egyéni vállalkozói foglalkozási viszonyok, tekintettel arra, hogy főszabály szerint a munkáltató, illetve a kifizető nem állít ki 24M30 jelű összesített igazolást a magánszemély részére kifizetett olyan bevételek vonatkozásában, melyeket egyéni vállalkozói minőségében szerzett meg az adott adóévben. Anyennyiben egyéni vállalkozói foglalkozási viszony kézzel gyűjtésre jelölésre kerül a szűrőablakon, akkor az alábbi figyelmeztető üzenetet jeleníti meg a program az egyéni vállalkozó 24M30 igazolásának gyűjtése előtt:
Lehetőség van azon foglalkoztatottak szűrésére is, akik rendelkeznek/nem rendelkeznek a PDF formátumú fájlok fogadásához szükséges e-mail címmel:
A szűrőablakon az OK gombra kattintva az egyedi jövedelmek beállításának ellenőrzésére figyelmeztető üzenetet jelenítünk meg:
A Tovább gombra kattintva az egyedi jövedelmek beállításának ellenőrzésére az M30-as nyomtatvány összeállító felületén is megjelenítjük a figyelmeztető üzenetet:
A 24M30 igazolás fülön a következő lehetőségeket biztosítjuk:
Hozott adó adatlap adatainak felgyűjtése
Opcionális, hogy a Dolgozó adatai/Bérügyi alapadatok/Adó adatlap Hozott adatok, valamint Korrekció fülek felületén rögzített előző munkahelyi adatokat gyűjteni szeretnénk a 24M30 igazolásra, vagy sem. A Hozott adó adatlap adatainak felgyűjtése jelölőnégyzet alapértelmezetten bejelölt állapotú, de az állapota szükség szerint módosítható.
Megjegyzés rovat töltése
Amennyiben a munkáltató nem társadalombiztosítási kifizető hely, célszerű a nyomtatvány Megjegyzés rovatában feltüntetni az alábbi figyelmeztetést:
„Az esetleges társadalombiztosítási ellátások, valamint a családtámogatási ellátások összegeit az igazolás nem tartalmazza.”
A program automatikusan ellenőrzi, hogy a cég törzsadatainál beállításra került-e, hogy Társadalombiztosítási kifizető hely-e, és amennyiben nem, akkor a fenti üzenet megjelenítésre kerül.
Amennyiben nem szeretné a Megjegyzés mezőben szerepeltetni a fenti információt, úgy a Nincs szöveg opciót jelölje be.
ÁNYK állomány készítése
Amennyiben az igazolásokat az ÁNYK keretprogramba beolvasva szeretnénk megjeleníteni, itt kell az Elérési út és fájlnév soron betallózni azt a könyvtárat, ahová a program által generált IMP fájlokat menteni szeretnénk.
A beállító képernyő alsó részén választható ki, hogy az ÁNYK import fájlok (IMP) készítése gombra kattintva az igazolás IMP file-ként kerüljön összeállításra, és az Elérési út és fájlnév soron megadott könyvtárba mentve, az ÁNYK keretprogramba beolvasva kerüljön megjelenítésre az igazolás, vagy a Nyomtatás gombra kattintva nyomtatványként kerüljön gyűjtésre az igazolás, ami a programból közvetlenül nyomtatható, és/vagy PDF fájlként menthető.
A Járulékigazolás fülön beállítási lehetőségeket biztosítunk a következőkre:
Az M30 igazolással együtt kiadandó Járulékigazolás gyűjtése nem csak a Nyomtatványok/Bérügyi/Kilépő nyomtatványok/Járulékigazolás pontból, hanem innen, az Adatszolgáltatások/NAV felé/24M30 pontból is elindítható. A megadható feltételek a Nyomtatványok/Bérügyi/Kilépő nyomtatványok/Járulékigazolás pontban biztosított feltételekkel azonosak.
Az igazolások exportálása
Az Export fülön a program lehetőséget biztosít az M30 és a Járulékigazolás nyomtatványok PDF fájlokba történő exportálására.
Igazolás exportálása
Be lehet állítani, hogy mely igazolás kerüljön exportálásra.
Exportált PDF állományok összefűzése
A Beállítások/Számfejtés/24M30 pont beállító képernyőjén jelölőnégyzetet biztosítunk M30 és járulékigazolás azonos PDF állományban megnevezéssel. A jelölőnégyzet alapértelmezetten bejelölt állapota mellett az M30 és a járulékigazolás azonos PDF állományba kerül gyűjtésre. Amennyiben Önök külön PDF fájlba kívánják gyűjteni az M30 igazolást és a járulékigazolást, úgy ezt a jelölőnégyzetet bejelöletlenné kell tenni.
A Beállításokban megadott alapértelmezett értéket az Export fülön felül lehet írni az adott exportálásra vonatkozóan. A menüpont következő indításakor ismét az alapértelmezett érték fog megjelenni.
Exportált PDF állományok megnevezése
A Beállítások/Számfejtés/24M30 menüpontban meg lehet adni, hogy alapértelmezetten a dolgozónként külön expotált fájlok nevébe milyen mezők kerüljenek.
A Beállításokban megadott alapértelmezett értéket az Export fülön felül lehet írni az adott exportálásra vonatkozóan. A menüpont következő indításakor ismét az alapértelmezett érték fog megjelenni.
Exportálás beállításai
A Beállítások/Számfejtés/24M30 menüpontban be lehet állítani, hogy alapértelmezetten minden kiválasztott dolgozó igazolásai egy fájlba kerüljenek, vagy dolgozónként külön-külön, illetve, hogy az export során létrejövő fájl nevében legyenek-e ékezetek.
A Beállításokban megadott alapértelmezett értéket az Export fülön felül lehet írni az adott exportálásra vonatkozóan. A menüpont következő indításakor ismét az alapértelmezett érték fog megjelenni.
A Beállítások/Elektronikus bérjegyzék és nyomtatványok beállításai menüpontban meg lehet adni az exportálásra kerülő fájl alapértelmezett mentési útvonalát.
A Beállításokban megadott alapértelmezett értéket az Export fülön felül lehet írni az adott exportálásra vonatkozóan. A menüpont következő indításakor ismét az alapértelmezett érték fog megjelenni.
Az exportálást az Exportálás gombra kattintva tudjuk elindítani.
A Járulékigazolás nyelvesítése a dolgozónál megadott nyelvi beállítás alapján opció csak Kulcs-Bér Európa verzióban illetve Idegen nyelv modul megléte esetén érhető el. Az opció jelölése esetén a nyomtatvány a dolgozóhoz beállított nyelven fog bekerülni az exportált pdf fájlba. Ellenkező esetben a nyomtatvány magyar nyelven kerül exportálásra.
A nyomtatványok elektronikus küldése
Az elektronikus küldés Prémium és Európa verzióval rendelkező ügyfeleink számára elérhető, Standard vagy Kompakt verzióval rendelkező ügyfeleink számára az Elektronikus bérjegyzék és nyomtatványok modulunk megvásárlásával érhető el a Adatszolgáltatások/NAV felé/24M30 menüpontban az Export fülön.
Az M30-as igazolás és a Járulékigazolás elektronikus küldéséhez szükséges alapértelmezett beállítások a Beállítások/Elektronikus bérjegyzék és nyomtatványok beállításai és a Beállítások/Számfejtés/24M30 menüpontban érhetők el.
A két nyomtatványt a megadott címre küldött e-mail PDF formátumú mellékleteként kapja kézhez a munkavállaló. Az e-mail cím beállítása és a jelszó generálása ugyanúgy történik, mint az elektronikus bérjegyzék esetében, vagyis a Személyi adatlapon az Elérhetőségek menü alatt.
Itt lehet az SMTP kiszolgáló eléréséhez szükséges adatokat megadni az SMTP kiszolgáló szekcióban.
A Nyomtatványok küldéséről és átvételéről információk tárolása a felhőben szekcióban lehet beállítani, hogy aktiv legyen-e a webes átvételi lista, és aktiválás esetén mely nyomtatvány átvételének visszaigazolására legyen lehetőség.
A nyomtatványok küldése
A nyomtatványok küldése történhet elektronikus aláírás hozzárendelésével, vagy anélkül.
Amennyiben a Bérprogram felhasználója rendelkezik olyan saját aláíróprogrammal, amely képes minősített tanúsítvánnyal ellátni PDF dokumentumokat, a Bérprogram a PDF fájlokat egy kiválasztott mappába helyezi el, ahol megtörténhet az aláírás, majd azt követően az e-mailben továbbítás a munkavállalók felé. A dokumentumok jelszavas védelemmel ellátására ebben az esetben nincs lehetőség, mert az olyan utólagos tartalmi változás, amellyel a dokumentum hitelessége megszűnik.
A Kulcs-Bér program lehetővé teszi szoftveres PFX formátumú X.509 tanúsítvány elektronikus aláíráshoz történő használatát is. A saját aláíróprogram használatához képest lényeges különbség, hogy a Bérprogram a felhasználó saját tanúsítványának és időbélyegzőjének használata esetén lehetővé teszi a dokumentum jelszavas védelmét is az Elektronikus bérjegyzékhez hasonló módon.
A két küldési mód részletes leírása itt található.
Ha a küldés elektronikus aláírás nélkül történik, akkor csak az e-mail küldéshez szükséges beállításokat kell elvégezni.
A beállítások elvégzése után az Adatszolgáltatások/NAV felé/24M30 menüpontban az Export fülön meg kell nyomni az Exportálás és e-mail küldés gombot.
A sikeres vagy a sikertelen e-mail küldésről a program az alábbi üzenetben tájékoztatja a felhasználót.
Az átvétel igazolása
A kiküldött nyomtatványok kézhez vételét a dolgozó az e-mail szövegében található "ide" linkre kattintva tudja visszaigazolni:
Átvételi lista
A két nyomtatvány elektronikus küldésének átvételi listája az Adatszolgáltatások/NAV/Elektronikus 24M30 és járulék igazolás átvételi lista menü alatt érhető el.
Lehetőség van azon dolgozók szűrésére, akik rendelkeznek/nem rendelkeznek a pdf formátumú fájlok fogadásához szükséges e-mail címmel:
Az átvételt visszaigazolt munkavállalók listájának megtekintéséhez a Letölt gombra kell kattintani:
A bérjegyzék kézhezvételét igazoló listához hasonlóan itt is lehetséges a lista nyomtatása a Nyomtatás gombra kattintva.
2.
25TMUNK bejelentő megváltozott adatstruktúrájának megfelelő adatgyűjtés biztosítása a 2024. évi programban
Kulcs-Bér Standard, Kompakt, Prémium, Európa verzióban elérhető funkció
Jelen verziónkban a 25TMUNK bejelentő megváltozott adatstruktúrájának megfelelő adatgyűjtést biztosítja a program a 45. pótlap vonatkozásában.
Javítások:
3.
30 napon belül ugyanazon munkáltatóval létesített új biztosítási jogviszony esetében hibás volt a figyelembe vehető jövedelem meghatározása az EB ellátás elbírálása során
Kulcs-Bér Prémium, Európa verzióban elérhető funkció
30 napon belül ugyanazon munkáltatóval létesített új biztosítási jogviszony esetében hibás volt a figyelembe vehető jövedelem meghatározása az EB ellátás elbírálása során abban az esetben, ha a jelenleg fennálló biztosítási jogviszonyt megelőző jogviszony kieső időt is tartalmazott. A hibát jelen verziónkban javítottuk.
4.
Számfejtett táppénzes ellátások listázása eltűnt, amennyiben rögzítettünk egy tárgyéven túli időszakra ellátást
Kulcs-Bér Prémium, Európa verzióban elérhető funkció
Amennyiben egy tárgyéven túli időszakra rögzítettünk egy egészségbiztosítási ellátást (pl. GYED-et), úgy a táppénz számfejtés során az intervallum kiválasztásánál a már leszámfejtett táppénz időszak nem volt listázható.
Jelen verziónkban ezt a hibát javítottuk, így ha a következő évre kívánunk megadni egy ellátást (például egy GYED időszakot), úgy a táppénz számfejtésben az intervallum listázásánál megjelennek a korábban, vagy éppen folyamatban lévő táppénzes ellátások.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani