Navigáció és kezelőfelület a bérprogramban

Módosítva ekkor Fri, 21 Ápr, 2023 ekkor: 2:14 DU

A Bérporgram felépítése logikus, áttekinthető. A menürendszer követi a számfejtési folyamat lépéseit, így könnyen megtalálhatóak a szükséges funciót. A listák, adatrögzítő képernyők is egységes kezelési szisztémával működnek, ez is segíti a program használatának elsajátítását.

Főképernyő

A Kulcs-Bér indításakor a főképernyő fogad bennünket. A főképernyő felső részén található a szokásos menüsor. A menüsor felett található eszközsáv bal oldalán a hónapválasztót láthatjuk – ahol kiválaszthatjuk a kezelni kívánt hónapot – és lehetőség van a keresőmező segítségével az online elérhető tudásbázisban történő keresésre is. Az ablak láblécében állapotsor látható: láthatjuk a bejelentkezett felhasználó nevét, a kezelt céget, évet, és az információs panelen található ikonok segítségével – aktív internet kapcsolattal rendelkező gépeken -egy kattintással elérhetőek a felhasználók által leggyakrabban keresett elérhetőségi adatok és online ügyfélszolgálati felületek.


               

Általános kezelési és működési elvek (Az adatrögzítés kezelőeszközei)

A program adatrögzítő ablakaival végezzük az adatbevitelt a rendszerbe, ezért áttekintésük, alapos ismeretük rendkívül fontos. Mivel minden adatrögzítés más és más kezelőfelületet kíván, ezért most sorra vesszük az adatrögzítő ablakokon látható vezérlőelemeket.

Táblázatok

A táblázatok a programban több célt szolgálnak: egyrészt megjelenítenek több, azonos típusú adatot (pl jövedelem-elemek), másrészt új elemek rögzítését teszik lehetővé (két módon: vagy a táblázatba való közvetlen beírással, vagy pedig felugró ablak segítségével), illetve a legtöbb esetben lehetővé teszik a bennük látható adatok szűrését és nyomtatását is.

Oszlopok átrendezése: előfordulhat, hogy az oszlopok sorrendjét módosítani szükséges. Ebben az esetben kattintsunk az áthelyezni kívánt oszlop fejlécére, majd nyomva tartva az egér gombját, húzzuk az oszlopot a kívánt helyre.

Oszlop szélességének beállítása: kattintsunk az oszlop fejlécének bal, vagy jobb szélére (amikor az egérkurzor nyíl alakúvá válik, akkor kattintsunk), tartsuk nyomva az egér gombját, és húzással állítsuk be a szélességet).

Görgetés (vizszintes, illetve függőleges): Az táblázatok alján, fekvő, illetve a táblázatok jobb szélén, álló helyzetben akkor láthatjuk a gördítősávot, amikor az adatok mennyisége miatt nem fér ki az összes oszlop és/vagy sor. A gördítősáv segítségével jeleníthetjük meg ezeket a sorokat, illetve oszlopokat.

Lépkedés az elemek között: Lépkedhetünk a tételek között a táblázat alján látható eszköztár gombjaival is. Az aktuálisan kijelölt tétel háttérszíne mindig eltér a többi tételétől.

Csoportosítás: Csoportosíthatunk a táblázat valamely eleme szerint. Ez foleg olyan listáknál hasznos, ahol az elemek csoportokba vannak sorolva. Kattintsunk a táblázat fejlécére jobb gombbal, és kattintsuk a csoportosítási lehetőség menüpontra. Ennek hatására a táblázat felett megjelenik egy új mező. Ezután nincs más dolgunk, mint kattintással és húzással a táblázatból a kívánt csoportosítási szempontot erre a területre húzzuk, és a lista csoportosítottan fog megjelenni.

Nyomtatás és export: Lehetőség van a táblázat kinyomtatására, illetve excelbe vagy htmlbe történő exportálására.

Fastruktúra

Az adatrögzítő ablakok többségén nagy tömegű adat felvitele történik, és az adattípusok közötti navigációt fastruktúra segíti. A fában látható elemek lehetnek szülő- illetve gyermek elemek, ez facsoportot és adatcsoportot jelent. A szülőelem mellett balra kis + jel látható, erre kattintva jeleníthetjük meg, illetve csukhatjuk össze a fát.

Példa erre a dolgozó rögzítő ablakból: A fastruktúra elemeire kattinva az ablak jobb oldalán látható munkaterület elemei között váltogathatunk. Ez a munkaterület több különféle adatbeviteli mezővel, címkével, és számos egyéb vezérlőelemmel rendelkezik.

Dolgozó/Jogviszony szűrőablaka

A szűrőablak segítségével az egyes tevékenységek (bérszámfejtés, adatmódosítás, listázás) megkezdése előtt, lehetőségünk van a dolgozók és/vagy a jogviszonyok bizonyos csoportjának, vagy akár egy dolgozó/jogviszonynak a kiválasztására. A Dolgozók jogviszonyai ablakban, -ha nem adunk meg szűkítő feltételt, az előzőekben felsoroltak közül – a kezelt vállalat minden dolgozója szerepel, bejelölt jelölőnégyzettel. Azon dolgozók neve mellett, akiknél több jogviszonyt is rögzítettünk, a fastruktúra ága lenyitható.

Vezérlőelemek a munkaterületen

A fastruktúrával ellátott ablakok jobboldali munkaterületén, illetve a felugró ablakokkal dolgozó törzsadatszerkesztő területen szoftverünk szokványos windowsos vezérlőelemeket alkalmaz. A következőkben kiemelünk néhány sajátosságot:

Kötelező adatok: A kötelező adatokat szoftverünk félkövér betűvel jelöli.

E-mail küldési lehetőség: Ha egy mező emailcímet tartalmaz, az adatbeviteli mező végén látható gombra kattintva emailt küldhetünk a megadott címre.

Historikus adatok: Olyan adatok esetében, amelyeket a programnak „meg kell jegyeznie” a későbbi pontos adatkinyerés okán, elérhetőek a historikus adatok. A szoftver ezeket a következő cimkével jelzi:

Rákattintva megjelenik a historikus adatok táblázata, amely táblázat kezeléséről a táblázatok kezelésénél olvashatunk.

Beépített szövegszerkesztő

Olyan szöveges adatok esetében, ahol az esztétikus, formázott megjelenés fontos lehet, szövegszerkesztő ablakkal találkozhatunk. Az egeret a funkciók fölé húzva a szövegszerkesztő alsó státusz sorában láthatjuk, melyik gomb mire szolgál.

Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani