Programunkban csoportosan rögzíthetők az 1041-es jelentés adatai az Adatszolgáltatás/NAV felé/T1041 pontban.
A rögzítő felületen nem egy adott napi dátumot, hanem a jelentésre kerülő adatok időszakát (kezdő és záró dátum) kell megadni, és a program a megadott időszak változásait gyűjti össze. A program automatikusan kezeli a biztosítási jogviszony létesítése kapcsán történő bejelentéseket („Új”), a jogviszonyban bekövetkező változásokat („Változás”), a hibásan lejelentett adatok helyesbítését („Helyesbítés”), valamint a már bejelentett, de létre nem jött biztosítási jogviszonyok törlését („Törlés”). A változások listában jelennek meg, így az Általános nyomtatványkitöltő program (ÁNYK) számára készített import elkészítését megelőzően áttekinthetők. A jelentés import elkészítésével az összegyűjtött adatok mentésre kerülnek, így az importálásra került jelentés később bármikor, újra előállítható.
A jelentés több lépésben készíthető el, amelyek a következők:
- Nyitó jelentés elkészítése
- Változásjelentések (felvitel, módosítás, törlés, visszanyitás)
- Adatgyűjtés
- Jelentések elkészítése, befejezés
Nyitó jelentés elkészítése:
A módosított almenüpont első indításakor, amikor még nem áll rendelkezésre semmilyen adat, hogy mely változások kerültek már leadásra, a Felhasználónak rögzítenie kell azt a záró dátumot, amellyel bezárólag jelen verzió használatbavételéig a T1041-es változások már lejelentésre kerültek:
A Nyitó jelentés képernyő csak egyetlen alkalommal, a módosított almenüpont első indításakor jelenik meg. A „nyitó” jelentés kezdő dátuma a program által automatikusan generált adat, amely nem más, mint a cégnél rögzítésre került legkorábbi jogviszony létesítés dátuma, illetve abban az esetben, amennyiben a cégnél jogviszony rögzítésére még nem került sor, 1980.01.01. A záró dátum mezőt a Felhasználónak kell kitölteni, és a mező kötelezően kitöltendő. A záró dátum megadását követően a program elkészíti a „nyitó” bevallást.
Változás jelentések (felvitel, módosítás, törlés, visszanyitás) készítése:
Új jelentés és Jelentés módosításakor egy ablak jelenik meg, ahol a jelentés fő lapjának adatai adhatók meg:
Az egyszeri Nyitó jelentés rögzítését követően lehet új jelentést készíteni, már meglévő jelentés fő lapjának adatait módosítani, előkészített (még nem beadott) jelentést törölni, illetve már beadott jelentést visszanyitni. A jelentés elkészítéséhez rögzíteni kell a jelenteni kívánt időszak kezdő és záró dátumát.
Új jelentés (U/V/H/T): Akkor készíthető, ha az új jelentés elkészítéséhez megadott időszak, telephely és szervezeti egység adata nincs átfedésben valamely másik, még nyitott jelentés időszak, telephely és szervezeti egység adatával.
- Jelentés módosítása: A jelentés a következő esetekben módosítható:
- Amennyiben az adott jelentés még nem került importálásra és a módosítandó jelentés elkészítéséhez megadott időszak, telephely és szervezeti egység adata nem kerül átfedésbe valamely másik, még nyitott jelentés időszak, telephely és szervezeti egység adatával, az adott jelentés időintervalluma módosítható, valamint az adott időintervallumba tartozó jogviszonyok közül a felgyűjteni nem kívánt jogviszonyok jelölése megszűntethető.
- Amennyiben a módosítani kívánt jelentés már importálásra került az ÁNYK-ba, módosítás előtt a jelentést vissza kell nyitni, majd az előzőekben írtak szerint módosítható a jelentés.
- Nyitó jelentés esetében csak a jelentés záró dátuma módosítható, oly módon, hogy módosítás előtt a jelentést vissza kell nyitni.
- Jelentés visszanyitása: Akkor nyitható vissza egy jelentés, ha már importálásra került az ÁNYK-ba, és a visszanyitás után az adott jelentés időszak, telephely és szervezeti egység adata nem kerül átfedésbe valamely másik, még nyitott jelentés időszak, telephely és szervezeti egység adatával. Jelentés visszanyitására akkor van szükség, ha annak adatait módosítani vagy törölni kívánja a Felhasználó.
- •Jelentés törlése: A jelentés a következő esetekben törölhető:
- Amennyiben az adott jelentés még nem került importálásra.
- Amennyiben a módosítani kívánt jelentés már importálásra került az ÁNYK-ba, törlés előtt a jelentést vissza kell nyitni.
- Nyitó jelentés nem törölhető.
Adatgyűjtés:
A „Változás jelentések” pontban egy jelentést kiválasztva, a Tovább gombra kattintva történik meg az adatgyűjtés.
Az Adatgyűjtés képernyőn a bevallás fő lapján megadott szempontoknak megfelelően megjelennek a biztosítási jogviszonyok az állapot feltüntetésével. A „beadott” (már importálásra került) állapotú jelentések már nem módosíthatók, az ilyen jelentések az eredeti adattartalommal kerülnek a jelentések elkészítése során ismételten importálásra az ÁNYK-ba, hogy szükség esetén a Felhasználó megtekinthesse azokat. A „Nincs beadva” állapot esetében a felgyűjtött biztosítási jogviszonyok közül a felgyűjteni nem kívánt jogviszonyok jelölése megszűntethető, valamint helyesbítő jelentés esetében a jelentés „Típus” és „Új adatok” oszlopaiban levő adatok kitöltése automatikus, illetve igény esetén módosítható. Fontos tudni azt, hogy a jelentés mentésével elkészül és lezáródik a jelentés. Lezáráskor azok a változások (biztosítási jogviszonyok), amelyek nem lettek kijelölve, nem kerülnek bele a jelentésbe és a lezárás után törlődnek a felgyűjtésből! Abban az esetben, ha van(nak) olyan sor(ok), amelyek nincs(enek) kijelölve, akkor a továbblépés esetén a program figyelmeztet erre, és csak akkor lép tovább, ha a Felhasználó külön engedélyezi. Az „Adatgyűjtés” után, a Tovább gombra kattintva lehet tovább lépni a Változás jelentés elkészítése pontba, a „Jelentések” részhez való visszalépéshez pedig a Vissza gombra kattintva biztosít lehetőséget a program.
Változás jelentés elkészítése, befejezés:
•Elérési út és File-név: Itt adható meg, hogy milyen néven és hova mentse el a program a jelentés file-t. Alapértelmezésben a program a telepített
„import” könyvtárát ajánlja fel, és a file nevét a következő szabályok szerint adja meg:
<ÉÉ>T1041_____.imp, ahol:
<ÉÉ>: A tárgyév két utolsó számjegye
: A cég adatbázisban használt neve
: Az első lépésben („Jelentések”) megadott Telephely, „angol ABC-re” konvertált neve.
: Az első lépésben („Jelentések”) megadott Szerv. egys., „angol ABC-re” konvertált neve.
: Az első lépésben („Jelentések”) megadott bevallás időszakának kezdete.
: Az első lépésben („Jelentések”) megadott bevallás időszakának vége
•ÁNYK-ban történő megnyitás, a jelentés elkészítése után: Ha ez be van jelölve, akkor a program a Mentés gombra kattintáskor, a jelentés file elkészítése és a jelentés lezárása után az ÁNYK programba automatikusan importálja és megnyitja jelentést.
•Megnyitás: A program elkészíti a jelentés file-t, majd importálja és megnyitja az ÁNYK programban.
•A Mentés gombra kattintással lényegében befejezzük a folyamatot:
-Elkészíti a program a jelentés file-t (Nyitó jelentés esetén rákérdez)
-Menti és lezárja a jelentést
-Alapértelmezetten az „ÁNYK-ban történő megnyitás, a jelentés elkészítése után” opció bekapcsolt állapotú, így a program importálja és megnyitja a jelentést az ÁNYK programban. Amennyiben ezen opció bejelöltsége megszűntetésre kerül, akkor az import állomány elkészítésére automatikus megnyitás nélkül kerül sor.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani