Light, Kompakt és Prémium verzióban elérhetõ funkció
Programunk 2012 augusztusi verziótól kezdődően biztosítja a jogviszony megszűnése után fizetett jövedelmek elszámolhatóságát és adatszolgáltatását. Az új funkció passzív ellátás esetén nem használandó, az ilyen jellegű elszámolások elkészítésére programunkban már korábban is lehetőség volt. Amennyiben a kilépést követő valamely hónapban számfejtést kell készíteni (pl. bíróság által megítélt elmaradt jövedelem elszámolása), akkor dolgozó adatainál a Jogviszonyok/Jogviszony alapadatai/Alapadatok pontban a „Kilépés utáni számfejtés (passzív ellátás nélkül)” megnevezéssel megjelenő új jelölőnégyzet-sor megfelelő hónapját be kell jelölni. (Ez az opció csak akkor jelenik meg, ha a kilépés dátuma ki van töltve és az mentésre került.)
Az elszámolni kívánt jövedelmet a dolgozó adatainál a Jogviszonyok/Bérügyi adatok/Jövedelmek, juttatások pontban kell rögzíteni. A jövedelemnél a vonatkozási időszakot (nyitó és záró dátumok) meg kell adni. Ezek után elkészíthető a hóvégi számfejtés, melynek során a kifizetéskor érvényes szabályok érvényesülnek. A jogviszonynak ilyen módon számfejtett hónapja – a már megszokott működésnek megfelelően – a Karbantartás/Hónapok karbantartása pontban lezárható, szükség esetén visszanyitható. (Amennyiben az „elmaradt” jövedelem utólagos elszámolására a kilépés hónapjában kerül sor, a kilépés hónapját vissza kell nyitni a jövedelem rögzíthetősége és számfejthetősége érdekében!) A 08 adatszolgáltatásban a számfejtett adatok bevallási időszaktól eltérő adatokként külön lapon jelennek meg.Fontos, hogy a nyitó és záró dátum kitöltésekor olyan intervallumot adjanak meg, amely még a biztosítási jogviszonyhoz tartozott.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani