A társadalombiztosítási kifizetőhellyel rendelkező munkáltató a biztosítás megszűnését követően folyósított baleseti táppénzről, csecsemőgondozási díjról és gyermekgondozási díjról a folyósított ellátás kezdő és befejező időpontját követő 8 napon belül elektronikus úton köteles bejelentést tenni az egészségbiztosítónak. A jelentés fájl a JELENT programból készíthető el.
A jelentéssel érintett foglalkoztatói és biztosítotti adatokról a Kulcs-Bér program biztosítja egy olyan fájl elkészítését, amelyet a JELENT programba beemelve magából a JELENT programból elkészíthető az egészségbiztosító részére megküldendő fájl.
A fentiek érdekében a biztosítási jogviszony megszűnésének időpontját követően a passzív jogú jelenlét adatok rögzítése után be kell lépni az Adatszolgáltatások/MÁK felé/Passzív ellátás bejelentése pontba:
A megjelenő szűrőablakon adjuk meg az időszakot, amelyen belül gyűjteni szeretnénk a passzív jogú ellátásban részesülő(k) adatait, majd kattintsunk az OK gombra:
A következő képernyőn – írható mezőként – megjelenik a jelentés sorszáma:
A Tovább gombra kattintva megjelennek a passzív jogú ellátást igénybe vevő személyek, valamint a jelentés szempontjából szükséges adataik. A képernyő alján beállítható az a könyvtár, amelybe a jelentés fájlt menteni szeretnénk:
Az OK gombra kattintva a program információs panelt jelenít meg a fájl elkészültéről és elérési útvonaláról:
Az így elkészített fájlt kell beemelni a JELENT program Alkalmazás/Külső jelentés fogadása almenüpontban.
Figyelem!
Az egészségbiztosító részére megküldendő fájl nem azonos a Kulcs-Bér által elkészített fájllal, utóbbi a beaadandó fájl elkészítéséhez szükséges alapadatokat tartalmazza annak érdekében, hogy a JELENT programbeli kézi adatrügzítésre ne legyen szükség!
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani